Anonimitatea pe internet … un pericol


Lipsa anonimitatii este viitorul internetului, in opinia lui Eric Schmidt, CEO al Google. Acesta a facut mai multe afirmatii infioratoare in cadrul conferintei Techonomy. Subiectul conferintei a constat in evolutia tehnologiei si efectele acesteia asupra societatii. Mesajul transmis de Schmidt a fost acela ca anonimitatea este un lucru periculos iar guvernele ii vor cere sfarsitul.
Intr-un interviu cu Julia Boorstin, corespondent CNBC, Schmidt a afirmat (incepand cu minutul 5:13):
“Intimitatea este deosebit de importanta. Intimitatea nu se traduce insa prin anonimitate. Este foarte important ca Google si toti ceilalti sa respecte intimitatea oamenilor. Oamenii au dreptul la intimitate; este natural; este normal. Este calea corecta. Dar, daca vrei sa comiti o crima oribila, nu inseamna ca trebuie sa poti face asta sub protectia unei anonimitati complete. Nu exista sisteme in societatea noastra care sa-ti permita asa ceva. Judecatorii insista pe demascarea faptasului. Deci anonimitatea absoluta ar putea conduce la unele decizii foarte dificile pentru societate si guverne luate ca un intreg.”
Sa fi fost o scapare Freudiana sau doar o simpla greseala, Schmidt are dreptate; faptul ca esti anonim NU inseamna ca planuiesti sa comiti o “crima oribila”.
Echivalarea anonimitatii cu o viitoare fapta odioasa pare a fi directia in care se indreapta anumiti experti in securitate. Strategia nationala pentru identitati de incredere in spatiul cibernetic propune eliminarea identitatilor anonime multiple in favoarea unei singure identitati reale. O parte din logica din spatele acestei identitati de incredere consta in eliminarea infractiunilor. Dar nu este aceeasi logica a anonimitatii responsabila pentru cultivarea comportamentului anti-social si criminal?
Conform ReadWriteWeb, Schmidt a afirmat despre comportamentul anti-social: “Singura cale de administrare a acestui fenomen este transparenta totala si lipsa anonimitatii. Intr-o lume a amenintarilor asincrone, este prea periculos sa nu existe nicio cale prin care sa poti fi identificat. Avem nevoie de un serviciu (verificat) de evidenta a utilizatorilor. Guvernele o vor cere.”
Afirmatia CEO-ului Google despre un viitor al internetului fara anonimitate o transforma intr-un fapt? Daca tot auzim ca intimitatea a murit de mult, cat va mai dura pana vom accepta ca anonimitatea este un comportament anti-social si o infractiune?
Expertul in securitate Bruce Schneier este de parere ca ne protejam intimitatea cand ne gandim la ea, dar renuntam la intimitate cand nu o luam in calcul.
Schneier scrie: “Aici e problema. Insesi companiile a caror CEO ridica in slavi intimitatea isi castiga banii prin controlarea unor cantitati uriase de informatii legate de proprii utilizatori. Fie prin reclame pozitionate pe aria ta de interes, fie prin vanzari incrucisate sau pur si simplu prin convingerea utilizatorilor de a petrece mai mult timp pe site si de a-si invita si prietenii, cu cat mai multa informatie impartita in cat mai multe feluri si intr-un mod cat mai public, cu atat mai mare este profitul. Inseamna ca aceste companii sunt motivate sa cioparteasca in mod continuu intimitatea propriilor servicii, in timp ce prezinta eroziunea intimitatii ca fiind inevitabila si oferindu-le utilizatorilor iluzia de control.”
Pierderea anonimitatii va pune in pericol intimitatea. Este tulburator sa te gandesti ca “guvernele vor cere” eliminarea identitatilor anonime. Chiar daca Schmidt este CEO Google, mesajul sau este periculos si foarte controversat. Google se ocupa cu colectarea si monetizarea informatiei, nu este acesta un conflict de interese? Uite cat stie Google deja despre tine.
Bruce Schneier s-a exprimat elocvent: “Daca noi consideram intimitatea a fi un bun social, ceva necesar democratiei, libertatii si demnitatii umane, atunci nu ne putem baza pe fortele economice sa o mentina.”

Seful executiv GOOGLE: doar imoralii sunt secretosi …

Citez din articolul Google CEO: Secrets Are for Filthy People (Seful executiv Google: Secretele sunt pentru oamenii imorali):
Eric Schmidt sugereaza faptul ca oamenii trebuie sa isi modifice comportamentul scandalos inainte sa se planga de faptul ca firma ii invadeaza intimitatea. Iata ce a afirmat seful executiv al Google catre Maria Bartiromo in noaptea speciala Google de la CNBC, o afirmatie extraordinara din partea cuiva atat de secretos.
Declaratia lui Schmidt se explica prin faptul ca acesta si-a revolutionat gandirea inca din 2005, cand a trecut CNET-ul pe lista neagra deoarece acestia au publicat informatii in legatura cu el, informatii spicuite din cautarile Google, inclusiv salariul, vecinii, pasiunile si contributiile politice. In acest caz, seful executiv casatorit nu trebuie sa ia in seama toate reportajele despre prietenele sale faimoase; totusi este ciudat ca acesta nu clarifica problema legata de delictele sale extramaritale.
Filosofia lui Schmidt este clara: “Daca faci ceva ce nu vrei sa stie nimeni, poate ar trebui sa nu faci deloc acel lucru.“ Filosofia ca secretele sunt folositoare in principal oamenilor indecenti este extrem de convenabila pentru Schmidt, in calitate de sef executiv al unei companii ale carei valori declarate se invart in jurul acapararii informatiilor. Convenient este atata timp cat oamenii sunt suficient de inteligenti sa nu aplice filosofia “obtinerii secretelor“ pentru parolele lor Google, numerele de card de credit si pentru multe alte secrete de care au nevoie pentru a umple buzunarele Google.

GOOGLE: orice utilizator este urmarit in numele unui serviciu mai bun

Citez din articolul Google expands tracking to logged out users (Google isi extinde urmarirea la sesiunea de utilizatori):
Acum orice utilizator este urmarit in numele unui serviciu mai bun.
Oricine este un utilizator obisnuit Google va cunoaste ca singura modalitate de a evita monitorizarea propriilor activitati este sa iasa din Gmail sau din orice alt cont Google pe care il foloseste. Nu altfel.
De vinerea trecuta chiar si cei care nu se afla logati in Google sunt urmariti in numele furnizarii unui ‘serviciu mai bun’.
Cookie anonim
Compania a explicat: “Ceea ce facem noi astazi este largirea Cautarii Personalizate astfel incat sa o putem furniza chiar si celor ce nu sunt logati. Acest lucru ne permite sa personalizam rezultatele cautarilor pentru dumneavoastra bazandu-ne pe 180 de zile de activitate de cautare, informatie ce ne este furnizata de un cookie anonim aflat in browser-ul dumneavoastra.“
In orice caz, daca ati fost adeptii metodei de log-out pentru a nu putea fi detectati inca mai aveti posibilitatea sa dezactivati acel cookie, accesand un link din partea din dreapta sus a paginii de rezultate ale cautarii.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: